jouriblom.reismee.nl

Terug in Nederland

Allereerst bedankt voor de volle mailbox en krabbels voor mijn verjaardag, leuk om dat aan de andere kant van de wereld te lezen!!

Maar het is allemaal net even wat anders gelopen dan ik gehoopt had.

Normaal kan ik ondanks mijnspreken mijzelf nog redelijk verstaanbaar maken, maar de afgelopen week ging dat zeer moeilijk,ik kreeg bijna geen letter uit mijn mond. Ergbalen. Hierdoor was het voor mij zeer lastig om dingen teregelen en met mensen te praten. Tevensvondik het minder veilig dan is had verwacht. Er is niks gebeurd hoor, maarkreeg van veel mensen daar te horen dat ik opbepaalde plekken niet mocht komen en dat ik 's avonds niet alleen over straat kon.

Ik zag mijzelf niet nog 2 weken op die manier reizen, dus heb besloten om terug naar Nederland tegaan, dit is de eerste keer dat ik mijn reis afgebroken heb, erg balen, ik had nog heel veel willen zien en willen doen daar. Maarja... ik moet wel dingen kunnen regelen, als dat niet lukt wordt het lastig. Gisteravond een ticket geregeld en vanochtend op Schiphol aangekomen.

Dus hiermee stopt helaasmijn reisverhaal voor deze keer, als het spreken beter gaat, zal er zeker weer een reis gaan volgen..........maarja wanneer.....???

Reacties

Reacties

Janny

Goed Jouri, met de zelfkennis heb je nu de ervaring stop gezet. Intuitief zeg je dus NEE en dat is beter dan overmoedig doorgaan.
Uit de boeken lees ik ook vaak dreigende berichten uit het land. Azie is wat dat betreft veiliger.
Wel jammer denk ik...maar het is goed zo.
Het spreken is misschien wel een gevolg van dreiging op straat!! De wereld is groot hoor en er zijn nog zoveel mogelijkheden...misschien wel eens met een jongerenreis naar Afrika..onder leiding. Ik weet van neef Marnix, dat ze ook niet alleen in een auto mochten van het verhuurbedrijf, ook al waren ze met hun vieren. Ze kregen een chauffeur opgedrongen en dat vonden ze verschrikkelijk. Hadden geen enkele invloed op het reisschema. maar toen ze vast kwamen te zitten in de rimboe en de chauffuer alle hulp kon oproepen...waren ze dolblij ermee.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!