jouriblom.reismee.nl

Florence / Pisa / Genoa / Milaan / Thuis

Haa lezers!!

Het was even een paar dagen stil op mijn weblog, lekker druk met reizen, dus weinig tijd voor internet.

Firenze (Florence) was een hele mooie oude stad met veel oude gebouwen. Daar hebben we alleen wel een halve dag stortbuien gehad, gelukkig waren we net op tijd om het treinstation in te duiken om daar te schuilen en even te eten. Nog even wezen shoppen, maar niet echt wat kunnen vinden, de kleding was allemaal te groot of was het allemaal net niet

Undecided

De laatste avond in Florence zijn we met een groep fransen, deen duitser en amerikaan ergens op de heuvel in Florence gaan zitten en daar met wat bier

Laughing
de hele avond over de stad zitten kijken, was zelf vuurwerk.

Maandag met de trein naar Pisa gegaan, in de trein met een duitse vrouw zitten praten die vloeiend nederlands sprak, bleek in nederland gewoont te hebben. Ik wilde natuurlijk even de scheve toren in Pisa zien..... en ja die was heel scheef..... hahaha Volgens mij heb ik hele leuke foto's waarbij ik de toren tegen houd met mijn vinger en handen, dat deed iedereen daar trouwens, wel leuk om te zien. Daar nog een beetje in de zon gezeten, voor het eerst in mijn leven heb ik nu een bruine kleur, ben ik best tevreden mee

Cool
Laughing
.

Eind van de middag de trein naar Genoa genomen, ook die plaats heet in Italie anders, namelijk Genova, maar daar waren we snel achter. Mooie trein rit langs de kust! In Genova de bus naar het hostel genomen die we gereserveerd hadden, bleek helemaal bovenop een heuvel te zijn met een super uitzicht over de stad en de haven met een heel groot dak terras. Heerlijk gezeten in de avonden met een biertje

Wink
.

De volgendeochtend de bus naar de haven genomen en daar nog wat rondgelopen, 's middags de boot genomen naar een nabij gelegen plaats, daar kwamen we iemand tegen die we ook in hethostel gezienhadden, daar kwamen we mee in contact en hebben we de hele dag mee opgetrokken en 's avonds uit eten geweest. Ze bleek bij de radio in Canada te werken, leuke baan volgens mij...

's avonds weer lekker op het dakterras gezeten, woensdag vroeg opgestaan, de bus naar het centrum genomen en daar nog even wat kleding gekocht. Vervolgens even een beetje rondgelopen, pizza gegeten, lekker italiaans ijsje genomen. De trein naar Milaan genomen, daar nog even een paar uurtjes gewacht en vervolgens de bus naar het vliegveld buitend de stad genomen. Was vannacht om half 3 thuis en vanochtend weer vroeg op om te werken, want heb weer een volle mailbox.

Tot de volgende reis!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!