jouriblom.reismee.nl

Rimini / San Marino / Florence

Wat een &%$%&/ computer zeg, heb net een heel verhaal zitten typen en opeens was alles weg, dus ik houd het even kort.

Gisteren op een marktje een heerlijke bak frambozen gekocht en meteen helemaal opgegeten, wat was dat lekker zeg

Wink
, meteen zijn vitiminen weer binnen voor de hele week
Laughing

Vanochtend even wezen ontbijten, zat bij de prijsinbegrepen, dus dat scheelde weer. Jiri is in Rimini gebleven en ik ben met de bus naar San marinogegaan, deoudste onafhankelijke staat ter wereld, ligt op een berg, metallemaal kastelen(of het echt kastelen zijn weet ik niet,maarhet zag er wel zo uit). Er mooi om te zien, je had ook een mooi uitzicht over het gebiede daaromheen. Weer een heerlijk italiaans ijsje gekocht, daar lust ik er wel meer van....

Wink

Gerug in Rimini aangekomen hebben we onze tassen gepakt en zijn we naar het station gelopen, daar wilde we een ticket naar Florence kopen, dat bleek wat lastiger dan gedacht, want Florence heet hier namelijk anders, Fitrenze, moet je ook maar net weten, na wat rondvragen kwamen we daar achter, toen een treinticket kopen, bleken de eerste paar treinen al vol te zitten, uiteindeijk een latere trein kunnen boeken. Halverwege nog even overgestapt en tegen de avond aangekomen in Florence. We hadden een hostel uitgekozen die betaalbaar was, bleek niet zo makkelijk te vinden te zijn, eenmaal aangekomen daar tegen de schemering bleek er niks te zijn...... dus verder gelopen naar een ander hostel...ja hoor bleek vol te zitten..... weer verder gezocht, toen kwamen we in een hele oude kerk waar je kon overnachten, wat het precies is weet ik niet, maar het is geen gewoon hostel, volgens mij is het van een zweverige organisatie, maar wel lekker goedkoop en is prima te doen... dus hier blijven we de komende 2 nachten..... wel apart.

Net even een heerlijke pizza gegeten. Dat was het weer even voor nu. We zijn lekker aan het rondreizen zoals jullie kunnen lezen. Milaan, Venetie, Rimini, San Marino, Florence.... er er gaan nog meer plaatsen volgen in de komende dagen, maar dat blijft voor jullie nog een verrassing ... hahah