jouriblom.reismee.nl

Cape Town deel 2

heey!!

Zondag avond lekker in het hostel rond gehangen.Het wordt namelijk zeer afgeraden om 's avonds alleen over straat te gaan. Dus zor steeds dat ik voor het donker binnen ben. Een lekker salade gegeten envervolgens met iemand uit Nederland zitten praten, ergleuk. Daarnamet iemand uit Spanje gepoolt (schrijft ik vast verkeerd).ik verloor steeds, maar was wel leuk. Er was ook een voetbal wedstrijd op tv, dus was daarlekker druk.Er is trouwens geen tjidsverschil hier met nederland. Let ook weer even niet op de spelfouten, ik probeer een beetje snel te typen. Gisterochtend na het ontbijtwerd ik opgehaald voor een township tour. De gids waslekker op tijd.....nee dus....hahahaha.Was een klein groepje.Waszeer indrukwekkend om te zien. Hijheeft vroeger ook in Township gewoont en kon er dus zeer goed over vertellen.Eerst naar een museum gegaan, waar hij allemaal uitleg gaf , vervolgens heeft hij wat van de stad laten zien van vroeger en vervolgens gingen we naar diverse townships. 2/3 van de bevolking in deze stad woont in zo'n township. Als je die townships vanaf de weg ziet liggen, denk je wat een armoedige zooi en het zal er zeker heel gevaarlijk zijn, dat is het ook. maar die man heeft ons ook een andere kant laten zien. Namelijk dat de mensen daar zeer vriendelijk zijn. ze zwaaien naar je en maken een praatje. We zijn in een paar van die huisjes geweest, nouja huisjes.... het zijn wat houten palen met golfplaten erop, die vol met gaten zitten, dus als het regent regent het gewoon naar binnen. De meeste mensen hebben inmiddels een toilet en stromend water en een groot deel heeft electriciteit. Er hangen allemaal electricitiet kabels boven de huisjes. Sommige mensen moeten een toilet met een heelboel mensen gebruiken. Er wordt ook vlees op straat verkocht, je wilt niet weten hoe dat eruit ziet, ik zal de foto's jullie besparen. Hoofden van dieren die in de brandende zon liggen, met vliegen en veel zand. De alle armsten kunnen alleen dit vlees veroorloven, dus wordt veel verkocht. Kortom een zeer indrukwekkend ochtend, waarbij een een heel ander beeld van de townshps heb gekregen.

Daarna terug naart het hostel, wat gegeten en toen met de taxi naar de tafelberg gegaan. de zon scheen, dus ik dacht laat ik maar meteen gaan. de kabelbaan gaat namelijk niet als er veel mist is en er veel wind staat. Gelukkig scheen de zon toen, wel stond er veel wind. Mooi om zo over de stad te kijken, robben island te zien liggen en andere bergen. Ik was net op tijd, want toen ik terug wilde ging de kabelbaan niet meer omhoog, maar alleen omlaag, omdat er teveel wind stond. Zeer veel geluk gehad, want vandaag was de tafelberg helemaal niet te zien door de mist. Gisteravond in het hostel gegeten en vervolgens wat zitten lezen in mijn reisboek, moet toch het e.e.a. een beetje gaan uitstippelen voor de komende dagen. Daarna nog met iemand zitten schaken, dat was een tijd geleden....maar ......ik heb wel gewonnen. Yeh!

Vanochtend uit gechecked. ik zou met iemand naar het parlement house gaan, maar dat bleek gesloten. Dus ben toen zelf de stad in gegaan. The Slave Louge bezocht. een museum voer de slaven uit de VOC tijd. Als je ziet wat die mensen allemaal zijn aangedaan toen, dat kan je je gewoon niet voorstellen. Alle bijschriften bij de borden en foto's waren in het engels, maar ook in eht zuid afrikaans, dus kon alles zeer goed in het zuid afrikaans lezen. Net naar waterfront gelopen, bij de zee, waar een groot winkelcentrum is. Daar heb ik een paar mooie schoenen gekocht voor 225 rand, omgerekend 20 euro. Niet duur he. Ik heb er net een aantal foto's op gezet, het internet is hier zo traag, dat ik er niet meer foto's op kan zetten, maar zo krijgen jullie wel een indruk.

Ik ga weer, want moet zo de bus halen naar Bloemfontein en wil nog even eten voor die tijd.

Laters....

Reacties

Reacties

Jorinde

Hoi Jouri,

Klinkt allemaal erg mooi en indrukwekkend, je verhalen! Wel leuk om je zo een beetje te kunnen volgen daar. Veel plezier verder en ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!

Groetjes,
Jorinde

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!